Gazdaság

A Gazdasági Versenyhivatal célkeresztjébe került a Temu

Több bejelentéses eljárás is folyamatban van a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) a kínai Temu online piactér kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban. A GVH vizsgálói értékelik a beadványokban foglaltakat, valamint részletes adatgyűjtést végeznek – írja az index.hu.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást folytat le a kínai Temu webshop ellen. Az internetes piactér a lekörözhetetlen áraival szemben a versenytársak szinte esélytelenek, és a Temu a magyar kereskedelem egyik vezető szereplőjévé vált. Az Index stábja is letesztelte, érdemes-e a Temuról rendelni, és hogyan is működik a legújabb kínai webáruház.

Mint azt már korábban megírtuk, a Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, viszont a rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált.

ELKESEREDÉSÜKBEN TÖBB CÉG IS A GVH-HOZ FORDULT SEGÍTSÉGÉRT.

A bejelentések alapján a nemzeti versenyhatóság megteszi a szükséges intézkedéseket a magyar fogyasztók védelme érdekében, indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárást indít.

A bejelentéses eljárásokban a GVH azt vizsgálja, hogy felvetődik-e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát sértő magatartás a bejelentett vállalkozás részéről.

A GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI ÜGYEKBEN AKKOR INDÍT VERSENYFELÜGYELETI ELJÁRÁST, HA EGY VÁLLALKOZÁS VALÓSZÍNŰSÍTHETŐEN JOGSÉRTŐ KERESKEDELMI GYAKORLATOT FOLYTAT,

és a gazdasági verseny érdemi érintettsége megállapítható, például a vizsgált tevékenység kiterjedt, valamint nagyszámú fogyasztót érint egy adott piacon – olvasható a versenyhivatal honlapján.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról, így a megtévesztésről, a hiányos tájékoztatásról, az agresszív vagy éppen az ún. „feketelistás” kereskedelmi gyakorlatokról a GVH honlapján érhető el bővebb tájékoztatás.

A Gazdasági Versenyhivatal kiemelt figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és piaci helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások és online platformok piaci magatartásainak vizsgálatára. A GVH az elmúlt években többek között a Google, valamint a PayPal számára is előírt versenykorrekciós kötelezettségeket, az Apple és a Booking.com pedig jelentős versenyfelügyeleti bírságokat fizetett Magyarországon.

A MAGYAR VERSENYHATÓSÁG 2023 FEBRUÁRJÁBAN ZÁRTA LE VIZSGÁLATÁT A VILÁG EGYIK LEGNAGYOBB E-KERESKEDELMI PIACTERÉVEL, A WISHSEL SZEMBEN.

A globális platform működtetője összetett jóvátételi csomagot – benne az érintett, mintegy 100-150 ezer magyar fogyasztó pénzügyi kompenzálását

– vállalta, és számos ponton módosította a működési gyakorlatát, hogy elkerülhesse a bírságot.

A GVH tavaly november végén zárta le a TikTok vizsgálatát, amely során a magyar versenyhatóság globális hatású eredményeket ért el.

Mindemellett a GVH jelenleg is vizsgálja a Rakuten-csoportba tartozó Viber magatartását, valamint 2023-ban eljárást indított a Microsofttal szemben, amiért valószínűleg nem tájékoztatja megfelelően a felhasználókat a mesterséges intelligencián alapuló chatfunkcióval kiegészített keresőjének egyes tulajdonságairól – áll a Gazdasági Versenyhivatal közleményében.(via index.hu)

Fotó: Facebook

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel vagy szóljon hozzá!

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük