Tájékoztató kampányt indított a Fővárosi Önkormányzat a gyermekbántalmazások ellen
A Fővárosi Önkormányzat a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai támogatásával tájékoztató kampányt indított arról, hogy állampolgárként mit lehet tenni egy bántalmazott gyermekért – közölte a Főpolgármesteri Hivatal kedden az MTI-vel.
A stratégia ezért egyértelmű szerepet jelölt ki a Fővárosi Önkormányzat számára a lakosság tájékoztatásában, érzékenyítésében és konkrét feladatként írja elő, hogy „indítson a lakosság családon belüli erőszak és gyermekbántalmazás témájával kapcsolatos edukációját, szemléletformálását célzó kommunikációs kampányokat” – írták a közleményben.
A mostani tájékoztató kampány a gyermekbántalmazásra fókuszál, fő üzenete, hogy a gyermekek biztonsága mindannyiunk közös felelőssége, ezért fontos, hogy állampolgárként ne nézzünk félre, ha gyermekbántalmazást látunk vagy annak gyanúja merül fel bennünk – hangsúlyozták.
„A kampány során az önkormányzat rendelkezésére álló hirdetőfelületeken, a villamos- és autóbuszmegállókban kihelyezett posztereken kívül a járművek belső tereiben is találkozhatnak a kampány fő üzeneteit tartalmazó figyelemfelhívó plakátokkal” – közölték.
A kampány készítői felhívták a figyelmet arra is, hogy egy felnőtt-gyermek kapcsolatban mindig a felnőtté a felelősség, így az ő felelőssége az is, hogy milyen eszköze van egy helyzet kezelésére.
Hozzátették, hogy a plakátok mindegyikén szerepel a 116 111 telefonszám, ezen a szervezet képzett önkéntesei várják a gyerekek és fiatal felnőttek megkeresését, ha beszélgetnének valamiről, megosztanának egy nehéz történetet, vagy úgy érzik, segítségre van szükségük.
A 116 000 telefonszámon pedig azon felnőttek hívásait fogadja az alapítvány, akik aggódnak egy gyermek biztonsága miatt és tanácstalanok, hogy kihez fordulhatnának segítségért – olvasható a közleményben.