Belföld

Nagy Márton a jogszabályok betartására és a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. Az egyeztetésen áttekintették a hazai szálláshelyfoglalás és turizmus aktuális helyzetét – jelentette be pénteken a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

A közlemény szerint „megállapításra került, hogy a magyar turizmus teljesítménye rendületlenül erősödik: az év első nyolc hónapjában 5,5 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma, így 2024-ben is rekord évet zárhat az ágazat”.

Leszögezték, hogy a turizmus dinamikus növekedésének fenntartása közös érdek – tette hozzá az NGM.

A felek egyetértettek abban is, hogy az online megoldásokat a turisták egyre inkább előnyben részesítik, hiszen ezek gyors, kényelmes és átlátható ügyintézést biztosítanak, valamint lehetőséget nyújtanak a különböző szálláshelyek összehasonlítására.

A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely hazánkban is meghatározó piaci szereplő, jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg a felületén, melyből mintegy 6800 budapesti szálláshely.

Bár az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking.com működésével kapcsolatban a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt.

A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely szolgáltatókra.

Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette, emlékeztetett az NGM.

Kiemelték:

a kormány elkötelezett amellett, hogy a magyar családok nyugodtan, problémamentesen tölthessék el pihenésüket, és a szálláshely-szolgáltatók számára is biztosítani kívánja a jogi kiszámíthatóságot az online platformokkal szemben.

Nagy Márton, mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket.

Az a gyakorlat ugyanis, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan.

A tárcavezető mindemellett ismertette, hogy a SZÉP-kártya kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül.

A kormány célja, hogy a digitális SZÉP-kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt.

Ennek érdekében az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról.

A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetés keretében arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP-kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében – tájékoztatott közleményében az NGM.

Címlapkép: MTI/ Mónus Márton

Ezeket olvasta már?

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel vagy szóljon hozzá!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük