Belföld

Az Év Honlapja 2024: ők voltak a tegnapi díjátadó legnagyobb nyertesei

Egy agyondíjazott hazai fejlesztés kapott elismerést oktatás és e-learning kategóriában is, de az igazi nyertes a magyar közoktatás.

Idén a mateking.hu nyerte az Év Honlapja díjat e-learning kategóriában, és díjazták oktatás kategóriában is, de az igazi győztesek a magyar diákok és tanárok. A mateking.hu nem kisebb dologra vállalkozott, mint arra, hogy segítse a hazai iskolák matematikatanárainak a munkáját, közben pedig könnyebben érthetővé tegye, sőt meg is szerettesse a diákokkal a matematikát. A most díjjal elismert programban az iskolák számára biztosítanak ingyenes tanórai hozzáférést a programjukhoz. A tananyagokat már 740 iskola több mint 3450 matematikatanára használja. A platform segíti az órák izgalmasabbá tételét, a differenciált oktatást és a diákok önbizalmának növelését – szinte olyan, mintha két oktató lenne jelen az órán.

Tavaly ősz óta a mateking nemcsak egy e-learning platformként működik: elindította iskolai programját is, amely a hagyományos oktatási módszereket modern online eszközökkel ötvözi. A programban tanórai hozzáférést és ehhez kapcsolódóan igény szerint módszertani támogatást biztosítanak a tanároknak, lehetőséget adva a tanulási élmény növelésére és egy erős eszközt adva a tanárok kezébe a matekkal küszködő diákok hatékony segítésében. Mindezt az iskolák és pedagógusaik számára is teljesen díjmentesen.

Mára már az iskolák több mint hetede, 740 általános- és középiskola több mint 3450 matematikatanára használja a matematika órákon a mateking tananyagait.

Az innovatív megoldásokra építve a mateking célja, hogy hosszú távon is hozzájáruljon a magyar matematikaoktatás megújításához. A tegnap az e-learning és oktatás kategóriákban kiosztott Az Év Honlapja elismerés valódi nyertesei így a magyar iskolák és a diákok, akik az egyedi e-learning platform könnyen emészthető, jól felépített tananyagait akár ingyenesen használhatják a tanórákon.

Magabiztosabbak lettek a diákok

„A matematikatanulást segítő oktatási platform segítségével könnyen be lehet mutatni egy-egy új témakört. Az óra első 5-10 percében izgalmas, látványos formában vezethetnek be egy új témakört a diákoknak. Ez a módszer a tanároknak kényelmes, mert egy jól összeszedett tananyagot használhatnak, a diákoknak pedig izgalmas, mert a látványos vizuális megoldásoknak köszönhetően nagyobb eséllyel fogják őket érdekelni a későbbi feladatok is. Emellett a tananyagot a tanárok a diákok figyelmének a fenntartására is előszeretettel használják a tanórákon” – osztotta meg a tanároktól kapott visszajelzéseket Mosóczi András matematikatanár, a mateking.hu e-learning platform alapítója.

Hozzátette: „Az oktatási platform ráadásul az oktatás differenciálásában is segít, ami azért hasznos, mert a diákok más-más tempóban értik meg a tananyagot és végzik el a feladatokat. A digitális tananyag segítségével a gyorsabban haladó diákok önállóan nehezebb feladatokat végezhetnek el, amíg a többiek – akiknek még további magyarázatra van szükségük – a platform segítségével mélyíthetik tudásukat. Így szinte olyan, mintha két tanár lenne jelen az órán.”

„Érdekes színfoltnak és újabb gyakorlási felületnek tekintik a gyerekek az anyagokat. Több gyengébb tanulónk vált lelkesebbé, ügyesebbé, és bátrabban, magabiztosabban szólalnak meg az órákon, mert önbizalmat kaptak a matematika területén” – osztotta meg tapasztalatait a Pilisborosjenői Német Nemzetiségi Általános Iskola matematikatanára.

Címlapkép: mateking.hu

Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is!

Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük