Betilthatják a dubaji csokit: lehet, hogy búcsút mondhatunk neki?
A dubaji csokoládé földrajzi termék megjelölés és ezekre speciális jogvédelmi szabályok érvényesek. Ez akár azt is jelentheti, hogy idővel korlátozni fogják, ki használhatja ezt az elnevezést. Az adventi és karácsony előtti forgatag vásárlóinak, kereskedőinek és gyártóinak azonban most még nem kell aggódniuk a dubaji csoki nevének betiltása miatt.
Robbanásszerűen tett szert hatalmas népszerűségre az elmúlt hónapokban a dubaji csokoládé, nem csoda ha egyre több gyártója akad az Európa-szerte és a Magyarországon is a méregdrágán kínált terméknek. Felmerül azonban a kérdés, a dubaji csokoládé terméknév valóban szabad préda, vagy van tulajdonosa, aki egyszer csak fellép, és azt mondja: nono, ez az enyém. A Lidl vagy az Aldi boltjaiba az édességért siető vásárlóknak pedig kényszerűen azt mondanák, sajnos hiába érkeztetek.
A név alapján arra gondolhatnánk, hogy egy Dubajban hagyományos édességről van szó, és ez tett szert hirtelen hírnévre Európában a vírusszerűen elterjedt TikTok-videók segítségével. Csakhogy nem egészen így van. A dubaji csokinak van feltalálója.
A dubaji csokoládé eredete: nem hagyományos édesség és van köze az áldott állapothoz
Az édesség „feltalálását” Sarah Hamoudának, a dubaji székhelyű Fix Dessert Chocolatier alapítójának tulajdonítják. Ő egyszersmind influenszer is, és a dubaji csokoládé példája megmutatja, mekkora üzleti lehetőségek nyithatók fel a közösségi médián keresztül.
Hamouda az Instagramon emlékeztetett rá, amikor már hódított a dubaji csoki, hogy is kezdődött a történet: áldott állapotban lévén kívánós volt.
A férje Dubajban nem talált rá a neki kívánatos édességre, úgyhogy Sarah maga vette kezébe az ügyet és kitalált egyet. Az eredményt ismerjük. De néhány hónapja még kevesen tudtak róla, csak aztán a TikTokon keresztül villámgyorsan szétterjedt a híre, előbb csak a fiatalabb korosztályok közt, és azóta már szélesebb körben is.
A karácsony előtti időszakra már slágerré vált, és a népszerűségét csak növeli, hogy az igényeket kielégíteni egyelőre nincs elég gyártó. De már vannak, és ami kapható, azt méregdrágán adják. A kérdés: meddig tehetik?
Címlapkép: Pixabay
(via vg.hu)
Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!