Ez kell a magyarnak: foci minden mennyiségben és streamingelt sportközvetítés, merthogy szeretjük
Az RTL Sajtóklub közleményében arról tájékoztatta a Közbeszédet, hogy a magyar fogyasztók* valójában kedvelik a streamingelt sportközvetítéseket.
Az RTL Magyarország és az NRC 18-59 éves futballkedvelők körében végzett végzett kutatása szerint a válaszadók 60%-a elfogadó, semleges álláspontot képvisel vagy örömmel fogadta az RTL újítását: 14%-a örül annak, hogy 2024 őszétől az RTL+ streaming csatornán érthetőek el a Bajnokok Ligája mérkőzései, 46% semlegesnek vagy elfogadónak nyilatkozott ebben a kérdésben.
A kutatás rávilágított arra is, hogy azok a nézők, akiknek volt lehetőségük összehasonlítani az idei streaming és a korábbi lineáris közvetítéseket, az RTL nyújtotta képminőséget és a szabadabb meccsválasztást nevezték meg a legnagyobb előnyöknek.
A korábbi közvetítésekkel a szurkolók egyik legfőbb problémája az volt, hogy nem tudták kiválasztani, melyik mérkőzést szeretnék nézni, hiszen a szurkolók a jelenlegi szezonban 192 mérkőzést érhetnek el, míg korábban a jelenlegihez képest elhanyagolható számú mérkőzés volt.
Az Inspira Research által 2024 tavaszán a 18-69 éves korosztályban végzett 3000 fős online kutatásából már látni lehetett, hogy a magyarok rendkívül megosztottak a sportműsorok finanszírozását illetően: 35% teljesen vagy inkább egyetértett azzal, hogy „a drága sportközvetítések jogdíját nem közpénzből kellene finanszírozni”, 28% nem értett ezzel egyet, míg 37% köztes választ adott erre a kérdésre.
Az NRC által 2024 decemberében a 18-59 éves focikedvelő célcsoporton már a válaszadók 44%-a nem tartotta helyesnek, hogy a sportközvetítések díját közpénzből finanszírozzák.
A Nielsen adatai szerint a streaming szolgáltatások népszerűsége folyamatosan növekszik, a jelenleg a teljes népesség 57%-a rendelkezik streaming hozzáféréssel, azaz a streaming nem egy szűk fogyasztói csoport kiváltsága, és már nem csak a technológiai újítások iránt általában nyitott fiatalabb generáció körében, hanem az idősebb korosztály is egyre nagyobb arányban használja.
A GKiD 2024 decemberi kutatása alapján 2023 augusztusa óta leginkább a sport és a televíziós műsorok iránti érdeklődés nőtt a streaming-felhasználók körében.
Ez azt is jelenti, hogy az a nemzetközi trend, miszerint sportközvetítések steamingplatformokon érhetőek el, nem újkeletű és a piac egyre inkább nyitott az előfizetéses modell irányába, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy valóban azt a tartalmat kapják, amit szeretnének, a lehető legjobb minőségben. Ezt nyújtja számukra az RTL+ Premium a magyar piacon.
*Az RTL+ Premiumon UEFA Bajnokok Ligáját nézők.
Címlapkép: Pixabay
Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is!
Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!