Belföld

Lázár Jánosék tízmilliárd forintnál is többel számolhatták el a tarifareform többletköltségeit

Három törvénytervezet jelent meg február végén a kormányzati honlapon a március 1-jével induló új tarfiareform kapcsán. Az utasok  már igénybe vehetik ezeket a kedvezményeket, amikor a MÁV-Start vagy a Volánbusz járatain utaznak. Csakhogy az az abszurd állapot állt elő, hogy ezek a jogszabályok még nem kerültek kihirdetésre, csupán tervezetek – írja a G7.

A módosítások három témával foglalkoznak:

  • A szociálpolitikai menetdíjkedvezményekkel, magyarán az állam milyen kompenzációt fizet az általa jogszabályokban előírt közlekedési tarfiakedvezmények után a szolgáltatóknak.
  • Az utazási kedvezményekkel, ami az állami tulajdonú szolgáltatók, tehát alapvetően a MÁV-Volán csoport és a GYSEV által biztosított jegy- és bérletkedvezmények.
  • A határon túli magyarok hazai utazási kedvezményei.

A törvényjavaslatokat február 19-én töltötték fel, és február 26-áig várták a “társadalmi egyeztetés” visszajelzéseit. A jogszabálytervezetek kötelező eleme a módosítani tervezett jogszabályi pontok mellett indoklást és rövid tartalmi összefoglalót is kell csatolni. A rövid tartalmi összefoglaló a határon túli magyarok kedvezmény esetében egyetlen mondat*, a másik két jogszabály esetében ugyanaz négy*, illetve öt sor*. Az indoklásból sem derül ki semmilyen tartalmi elem.

A jogszabályok várható hatásait is fel kell mérni: ez összegzi, hogy mennyien élhetnek az új kedvezményekkel, és mindez mekkora kiadást jelent majd a költségvetésnek:

Lázár Jánosék szerint a 900 ezer határon túli magyarnak ingyenessé tett közlekedési kedvezménynek semmilyen költségvetési hatása nem lesz.

[visual-link-preview encoded=”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″]

Ez azért érdekes információ, mert így legalább tudjuk, hogy a legutóbbi népszámlás alapján 1,8 milliónyi, a szomszédos országokban élő magyar honfitársunk körülbelül fele kérte ezt az igazolványt. Az eddigi 90 százalékos kedvezmény 100 százalékosra növelése kapcsán vagy nem volt kedve az Építési és Közlekedési Minisztériumnak (ÉKM) számolni, vagy adataik nem voltak, vagy megítélésük szerint eddig sem használta senki, és ezután sem fogja ezt a kedvezményt. (via g7.hu)

Fotó: Lázár János/Facebook

Kövessen bennünket a Facebookon is!

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel vagy szóljon hozzá!

Közbeszéd

Közbeszéd | Hírek, tények és vélemények

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük