Pokoli állapotok az állami közlekedésben: szeptember végére alig lesz, aki vonatot vezessen
Hatalmas a munkaerőhiány, jelenleg 4500 álláshely betöltetlen.
A magyarországi vágányhálózat rossz állapota mellett az egyre komolyabb méreteket öltő munkaerőhiány is komoly kihívás elé állítja a MÁV-ot. A Volánnal együtt 57 ezer munkavállalót foglalkoztató két állami közlekedési társaságnál 4500 pozíció nincs betöltve – derül ki a Népszava cikkéből.
A Magyar Narancs összefoglalójából kiderül, hogy a legnagyobb hiány mozdonyvezetőkből, jegykezelőkből és kocsivizsgálókból van. Ezekben a munkakörökben a lap szerint olyan kevés az ember, hogy a jelenlegi menetrendet is csak folyamatos túlórázással képes tartani a társaság.
Mindezzel az a probléma, hogy szeptember végére a mozdonyvezetők, váltókezelők és jegyvizsgálók többsége is kimeríti nem csupán az éves munkaidőkeretét, hanem az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum háromszáz órás túlóra keretet is. Ezt követően a munkáltatónak semmilyen jogi lehetősége nem marad majd arra, hogy további rendkívüli munkavégzést rendeljen el – foglalja össze a Magyar Narancs.
(A címlapkép illusztráció, forrás: Pixabay)
Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!