Belföld

Röhejes árakkal várja a pesti Primark a keddi inváziót

Kedden 10 órakor nyílik az Aréna Mallban a Primark, az ikonikus divatáruház, ahol az üzletlánc szlogenje szerint annyi pénzből – száz dollárból – tetőtől talpig felöltözhet a vásárló, amennyiből a New York-i Macy’sben legfeljebb egy farmert vehet. Az első magyarországi Primark felkészült a várható rohamra, amely borítékolhatóan kedd délelőtt tízkor, a nyitáskor rázúdul az áruházra.

Maciej Podwojski, a Primark kelet-európai igazgatója nem jött zavarba, amikor az Arena Mallban kedden megnyíló üzletük hétfői sajtóbejárásán feltettem neki a kellemetlennek szánt kérdést, hogy vajon ő is a Primarkból öltözködik-e.

„Természetesen – válaszolta pillanatnyi gondolkodás nélkül. – A dzsekim, az ingem, a nadrágom, a derékszíjam és a cipőm is a mi üzletünkből származik, sőt még az a ruhadarabom is, amelyet most nem mutathatok meg önöknek.”

Ilyen felütés után mi más következhetett volna, mint hogy végigjártuk az új, 3100 négyzetméteres áruház valamennyi osztályát, kezdve a női divatcikkekkel, majd a gyermek-, férfi- és műszaki osztályon át a kiegészítőkig. E sorok írója nem lepődött meg az árcédulák láttán, hiszen az elmúlt években Berlintől Prágáig, Varsótól Bécsig kénytelen volt meglátogatni a régió szinte valamennyi Primarkját, a család népes gyerekseregének kedvenc – és őrületesen olcsó – áruházát.

Igen, az Arena Mallban kedden megnyíló üzletben kapható cikkek árai is röhejesek. Egy kis ízelítő: egy mobiltelefonos fülhallgató 920 forint, egy, Azahriah koncertnapszemüvegére kísértetiesen hajazó pápaszem 740 forint, 5-6 ezer forintért ránézésre hibátlan női farmernadrágok kaphatók, és ahogy Maciej Podwojski hangsúlyozta, a legdrágább árucikkük sem kerül többe 50 eurónál, illetve az ennek megfelelő forintösszegnél, a 19 ezer forintnál.

Aztán meghallgattuk a számadatokat: a teljes beruházásra 8 millió eurót (kicsit több mint 3 milliárd forintot) fordítottak, a 3100 négyzetméteres üzlet az Arena Mall bevásárlóközpontban nyílik, a magyar piacra lépéssel 180 új munkahelyet teremtenek. Az 1969-ben Írországban bizonyos Arthur Ryan által alapított Primarknak – amely annak idején egyetlen, a dublini Mary Streeten nyitott bolttal kezdte diadalútját – ma már több mint 440 üzlete van a világ 17 országában, és mintegy 80 ezer dolgozót foglalkoztatnak. Terveik szerint 2026 végére 530-ra nő boltjaik száma.

Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!