Új magyar tulajdonos tűnt fel a korábban ismert NER-es jachtok mögötti cégben
Annak idején elsőként a Magyar Narancs, a Mérce és az Átlátszó írt az Orbán- kormány egyes tagjai és baráti üzletemberek által használt jachtokról (Artemy, Lady MRD, Seagull MRD). Később az Átlátszó máltai újságírók segítségével kiderítette, hogy a hajókat tulajdonló máltai cég mögött Szíjj László érdekeltsége állt.
A máltai cégadatbázis szerint ugyanis az Artemy és a Lady MRD nevű jachtot Máltán bejegyeztető L&L Charter Ltd. valódi tulajdonosa Szíjj László nagyvállalkozó, korábban tiszakécskei polgármester volt. Később kiderült, hogy a vállalkozó érdekeltsége egy további jachtot, a Seagull MRD-ot is megszerezte.
A máltai cégadatbázis jelenlegi adatai szerint az L&L Charter Ltd. nevű cégben azóta érdekeltsége lett egy magyarországi vállalkozónak, Rencsár Kálmánnak is. Az üzletember az adatbázis alapján hozzávetőleg a részvények egyharmadát birtokolja.
A luxusjachtok hátterét leíró weboldal, a SuperYachtFan is említi, hogy a Seagull MRD-ot (a Rose d’Or előtt ismertté vált NER-es jachtot) Szíjj László és Rencsár Kálmán közösen tulajdonolhatja. A SuperYachtFan oldal az elmúlt napokban lett ismert a magyarországi médiában, amikor a 444.hu felvételein látható, Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea által használt jacht kapcsán arról írt, hogy esetleg orosz tulajdonosa lehet a Rose d’Ornak. Ezt később a Szabad Európa cikke, majd más lapok is cáfolták.
Rencsár Kálmánt két érdekeltségén keresztül is próbálta a Szabad Európa elérni, hogy megkérdezzék a jacht mögötti cégben való részesedéséről. A Soltút Kft-nél visszahívást ígértek a jachtra vonatkozó kérdésükre, de erre mostanáig nem került sor. Rencsár másik érdekeltségétől, a PannErgy Csoporttól Rencsár Kálmán elérhetőségét kérte a Szabad Európa, hogy elküldhessék neki a kérdéseiket, de ezt a cég visszautasította.
A vállalkozó egyik legismertebb cégéről, a Soltút Kft. kiemelkedő nyereségéről és osztalékfizetési gyakorlatáról a G7 írt részletesen. A Szabad Európa leggazdagabb magyarokról szóló legutóbbi cikkében, így írtak Rencsár Kálmánról:
„Rencsár Kálmán Soltút nevű cége a Közgép kiesése után kezdett el tarolni az építőipari közbeszerzéseken, majd a felcsúti focicsapat egyik fő szponzora lett.”
(Via Szabad Európa, címlapkép: Németh Dániel)
Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!