Belpol

Üzemképtelen, nem hadra fogható vonatok – Az összeomlás szélén áll a hazai vasúti közlekedés?

Európában mindenhol reneszánszát éli a kötöttpályás közlekedés, ezzel szemben az elmúlt években Magyarországon az összeomlás szélére sodródott a rendszer – mondta Varga László, az MSZP elnökhelyettese szerdai sajtótájékoztatóján.

A politikus szerint ennek több oka is van, egyrészt nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű és minőségű jármű, másrészt a beszerzések is elmaradtak az utóbbi időkben. A MÁV járműállományának egy meghatározó része üzemképtelen, nem hadra fogható, vagy éppen a lejárt a fővizsgája – mondta.

Hozzátette, hogy a vontatójárművek átlagéletkora negyven év felett van. A villanymozdonyflotta gerincét jelentő V43-as sorozat legrégebbi, még forgalomban lévő darabjainak életkora pedig már a 60 évet meghaladta, ennek ellenére a kormány elállt az új villanymozdonyok beszerzésétől annak ellenére, hogy egy új mozdonyokra vonatkozó közbeszerzési eljárásnak már a győztese is megvolt, amelynek értelmében kedvező feltételek mellett érkezhettek volna hazánkba – a magyar járműflottába is jól illeszkedő– villanymozdonyok. A legfrissebb hírek szerint motorvonatokat szerezne be a MÁV, ugyanakkor fennáll az eshetőségre, hogy ez a beszerzés is meghiúsul – mondta az MSZP politikusa.

[visual-link-preview encoded=”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”]

Az MSZP szerint alapjaiban kellene megreformálni a hazai kötöttpályás közlekedést, hiszen ez egy fenntartható és környezetbarát közlekedési forma, ezért Európában mindenhol fejlesztik a vasutat.

Az MSZP ezért arra kéri Lázár Jánost, hogy vegye figyelembe, a meglévő rossz struktúrák megreformálása sok esetben nem csak pénz, hanem akarat kérdése is!

Ha érdekesnek találta, ossza meg és mondja el véleményét!

One thought on “Üzemképtelen, nem hadra fogható vonatok – Az összeomlás szélén áll a hazai vasúti közlekedés?

  • A TramTrain árából hány Bzmot-ot lehetett volna lecserélni?

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük